אנשי הצללים מדברים: מי אתה ראש המוסד החדש יוסי כהן?

קובי פינקלר 1 Comment on אנשי הצללים מדברים: מי אתה ראש המוסד החדש יוסי כהן?
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (שלישי) התקיים אירוע פרידה לראש המוסד היוצא תמיר פרדו. באירוע השתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד הנכנס יוסי כהן ובכירים נוספים.

עשר שנים מפרידות בין ראש המוסד החדש יוסי כהן שנכנס היום לתפקידו, לבין ראש המוסד היוצא תמיר פרדו. עשר שנים של שינוי מהותי, באישים, בחשיבה ובראייה.

תקופת פעילותו של תמיר פרדו, תרשם כתקופת דמדומים מסויימת. "אחרי 8 שנים של מוסד שבראשו עומד אדם כמו מאיר דגן קשה היה לתמיר להכנס לנעליים ולדמות הזאת", אומר בכיר לשעבר בארגון, "תמיר רצה להכניס את הארגון לעולם הדממה שכל כך אפיין אותו ומאפיין אותו ובכך הוא הצליח".

עם שלושה פרסי בטחון ישראל ועם עשיית שטח רבה, מסיים פרדו תקופת דמדומים שבה לא נשמע קול הארגון הזה.

יוסי כהן מחליפו הוא איש מיוחצן הרבה יותר. גם באישיות, גם בחיצוניות. בהיותו האיש הקרוב ביותר לנתניהו בשנים האחרונות ובמיוחד בתקופה בה שימש כראש המועצה לבטחון לאומי, שקד כהן על קיום הרבה דיאלוגים בין מדינתיים כולל ההסכם ההולך ומתגבש עם טורקיה מתוך ראיית השטח העכשווי.

"כהן", אומרים אנשים בארגון, "מביא עשייה אחרת. נועזות מצד אחד ותיחכום מהצד השני. הוא מבין שהמציאות השתנתה. לא עוד אוגדות ואלפי אנשי שטח אלא הרבה יותר טכנולוגיה ויחסין בין אישיים. הוא מקסים את הסובבים אותו,משרה עליהם נחת וכך יוצר קשרים. לכל ניחום אבלים הוא היה מגיע עוד בהיותו סגן כי כך הוא הבין את תפקידו", מספרים עליו.

הכניסה לנעלי ראש מוסד לא תהיה קשה עבורו. האמון המלא שקיבל ומקבל מראש הממשלה כבר מזה כמעט שנתיים ובהכירו כל חלק וכל פרט בארגון תעזור מאד, "הוא אינו זקוק למאה ימי חסד" אומרים" עשו איתנו חסד שנתניהו מינה אותו לתפקיד.

אמש בטקס שמענו גם ממנו את ראייתו, "כולנו במוסד מבינים את גודל האחריות שמוטלת על כתפינו. בשם כל אנשי המוסד אני מתחייב שנעשה כמיטב יכולתנו, בכל שעה, בכל מקום – כדי לבצר את כוחה של ישראל", הוא אמר.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חסר ליוסי כהן משםט אחד בתוך המלל הרברבני של כוחי ועוצם ידי
    חסר את המילים – בעזרת ה'
    נתפלל שה' יעזור